söndag 15 september 2013

Vårt bord i Härligt hemma

Oj oj oj... Så här lång tid har jag aldrig tidigare låtit det gå mellan inläggen... Men, men, nu blev det så helt enkelt. Dagisinskolning och annat har tagit en del energi, och min blogginspiration har tyvärr varit allt annat än stor. Men nu så! På't igen ba'! :)
 
I helgens Härligt hemma är vårt lastpallsbord med! Kul! :) Dom har ett uppslag med tema lastpallar, och där fick vårt bord äran att vara med. Hur skoj som helst tycker jag!
 
 
Apropå dagis så går det nu jättebra för Moltas (peppar, peppar..!), vilket känns som en enorm lättnad... Han hade nämligen en svajjig start när han inte verkade trivas. Så fruktansvärt det känns att vända ryggen åt sitt storgråtande barn som skriker maaaaammaaaaa och sträcker armarna efter en...
:( Det går liksom emot alla ens instinkter... Usch. Det blev många tårar även för mamman i bilen på väg till jobbet. Och att sen från dagis få höra att han inte verkar så glad, mest petar i maten och är lite loj... Usch, usch, usch. :( Men NU så som sagt! Inte en endaste tår föll vid denna veckas lämning (vare sig på sonen eller mamman!) och han verkar hur glad som helst där. :)
 
Min helg har bestått av jobb båda dagarna, men här hemma har det både plockats/ätits äpplen och krattats...


 Ibland båda sakerna samtidigt! :)

 
Önskar er en skön söndagskväll! Och nu ska jag försöka att få till nästa inlägg innan det gått 18 dagar sen detta... :)

8 kommentarer:

  1. Grattis!!! Ja, hihi, jag såg att vi båda var med på uppslaget :-) Kul!! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ert bord är verkligen snyggt!
    Kan trösta dig med att det är exakt så där med många barn, när de skolas in. Oftast är det de barnen som blir "riktiga förskolebarn" om du förstår hur jag menar? :)
    Hoppas det går lika bra i fortsättningen, och deppa inte ihop OM det skulle komma ett litet bakslag... Det är rätt naturligt att ibland helst vilja vara med sina föräldrar, när man är liten.... Eller hur? ;) :)
    Ha en ny fin vecka!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Visst är det jobbigt när man lämnar dom små gråtandes. Det tär på en. Barnen har ju trots allt varit hemma med oss mammor och pappor under en lång tid och helt plötsligt vänds den trygga världen dom känner till, upp och ned. Fröknar dom inte känner, en massa barn dom inte känner, nya saker, nya rutiner. Med förståelse och tålamod så går det över :-) Vi hade i början bakslag varje vecka eftersom Casper var på dagis en vecka sen sjuk en vecka och då var det tårar, dagis en vecka, sjuk en vecka osv. Sen kommer det säkert komma bakslag. Men det går oftast över rätt så fort.
    Va skoj att ert ord är med. Men det förtjänar ni och bordet. Ni har ju sååå fint hemma.
    Ha en fin dag.
    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Va kul ;)
    Har ju redan blivit inspirerad av ert pallbord. Så det är just såna soffbord vi ska göra ;)

    Ha en bra start på veckan!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  5. Jag såg att ditt bord också var med i tidningen, mitt är på bilden längst ner till vänster på första sidan :)

    SvaraRadera
  6. Vad kul att ditt bord är med i tidningen, snyggt som bara den är det. Skönt att det går bra med dagislämningen,, inte kul när man som mamma gråter i bilen till jobbet, vet precis hur det känns, fast det är 18 år sen glömmer jag det aldrig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Helt klart finaste bordet på uppslaget darling! ❤
    Hade första tårfria lämningen på dagis idag, så skönt! Kunde med lätt hjärta sätta mig i bilen och slippa ångesten på jobbet! Dags för dejt snart tycker jag!
    Puss och kärlek

    SvaraRadera
  8. Kul med reprotaget :-)
    Fy fy inget roligt att lämna dom gråtandes... Min är fortfarande ledsen och underläppen kommer när vi stannar bilen! Trodde att jag som andragångs förälder skulle vara lite "tuffare" men ikke det! 6 år sen sist vi skolade in. Men personalen säger att det gör över efter någon minut och att han är glad mest hela tiden så det känns bra... Men att vara ledsen i bilen är du inte ensam om. Skönt att det är bättre nu!

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica