onsdag 21 augusti 2013

Bokstavskulor

Jag fullkomligen älskar mina bokstavskulor som jag köpte hos butik Skattgården förra året.


Ett M, ett L och ett J; som i Moltas, Lennart och Jessica. Puttinuttigt va? :)

 
Jag gillar mixen av det blanka porslinet mot den råa betongen i fatet som min mamma gjutit. Ruffigt mot fint liksom. :)
 
Igår började jag jobba igen, efter drygt 4 veckors semester... gaaaah va fort dessa veckor har gått! Men ännu fortare går det ju att komma in i jobbet igen, så nu är det bara att köra på som vanligt igen. Eller nja, inte riktigt som vanligt... nu har vi ju dagistider att rätta oss efter! Så nu blir det till att pallra sig hem när man ska hämta lilltrollet, då funkar det inte med "Jag ska bara göra klart det här först..." :)
 
Apropå dagis (jag vet att det heter förskola, men här hemma säger vi oftast dagis, utan att lägga någon negativ värdering i det), så har de senaste dagarna funkat bra. Sköööönt! För både honom och hans föräldrar! :) Idag har han dock haft en dagisfri dag tillsammans med mommo och moffa som varit här. De kommer att ha honom en dag i veckan hela terminen, vilket känns hur lyxigt som helst tycker vi! Så himla snällt och bra!
 
Men hörni, nu blir det en chokladbit och titt i nya IKEA-katalogen här hemma... :)


16 kommentarer:

  1. snygga bokstavskulor och betongfatet är så fint, ett sånt skulle jag vilja gjuta.
    Kram viktoria

    SvaraRadera
  2. Jättesöta kulor och fint fat.
    Här hemma säger vi också dagis , även om det var ett bra tag sedan barnen gick där:-) Svärmor som arbetar på dagis......rynkar på näsan och säger...förskolan menar du;-) Hehe.
    kram jess

    SvaraRadera
  3. De där svartvita bollarna är läckra tycker jag... är riktigt glad för mina också (fast jag fick inte tag i speciella bokstäver som du eftersom många bokstäver var slut när jag beställde). IKEA-katalogen har inte dykt upp här hos mig än. Kul att kika i den! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Fina bokstavskulor!
    Vi försöker att säga förskolan, men dagis är ju så mycket enklare att säga... Skönt när det funkar att lämna, framförallt för oss föräldrar som är nya på detta ;) Hoppas att er lille kille trivs och har kul på förskolan! Kram Hanna

    SvaraRadera
  5. Ser heller inget negativt att säga dagis!!
    Så snällt att ställa upp en dag i veckan, vi har också inskolning, imon är det min tur att vara med, min man har kunnat gå ifrån utan problem men så kommer jag, ja vi får se...
    Ser fint ut med bokstäver i fatet!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Här hemma säger vi dagis. Det finns inget negativt i det.
    charmigt med bokstavskulorna :-)
    Nu är vi friska och fräscha så om ni har lust att ses snart så vore det skoj?!
    Kram Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bokstavskulor! Passar ju utmärkt i betongfatet. Har gjutit likadana nu i sommar, såå fint:)

    Fin fredag! /Kramar

    SvaraRadera
  8. Så gullig tanke med bokstäverna:) Och så snyggt också just där på bordet!
    Så skönt att det går bra på dagis (säger vi också), då mår ju mammahjärtat lite bättre! Vad mysigt för Moltas att få vara med sin mormor morfar en dag i veckan. Sånt är ju guld värt!!

    Hoppas du har en fin kväll!
    Kram fredrika

    SvaraRadera
  9. Här hemma har vi alltid sagt dagis, inget negativt i det, tvärtom. Vi hade oxå turen o ha föräldrar som mer än gärna hade killarna någon dag i veckan när de var små, uppskattat av både stora o små. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Nydelige bilder, fiiin stemning!
    Digger kulene!
    Vi har også besteforeldre som (av fri vilje) er med barna rett som det er...luksus!:) både for store og små:)
    Kjekt at han trivs i barnehagen!
    I dag kan dere kanskje nyte fridag sammen alle?!;)
    Klem Nina

    SvaraRadera
  11. Puttinuttigt och fint ;)

    Hoppas veckan på jobbet gått bra? Brukar vara segt efter lång ledighet :)
    Jag är lite nervös för att börja jobba i december efter mammaledigheten.. Kommer försova mej varje dag :P

    Klart det heter dagis, alltid gjort ;)

    Ha en härlig lördagskväll!!
    Kram Kram
    Ps. jag har ny bloggadress http://tjugofemman.blogspot.se

    SvaraRadera
  12. Har precis som du så svårt för ordet förskola. Är uppvuxen med "dagis" och har sagt "dagis" när barnen gick där. Att det ska vara så petnoga med vissa ord?... ;-)
    Superfina kulor, gillar tanken bakom och vad fint lövet var!
    Kram o ha en härlig söndag!
    Judita

    SvaraRadera
  13. Kulorna o betongfatet blev verkligen en fin kontrast :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Åh, vilka fina kulor! Vi har träbokstäver på samma sätt :) Fast kulorna var finare och lite mer diskreta.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  15. Åh, vilka fina!
    Vill också ha!
    Härligt att ha mormor och morfar som har hand om lillen en dag i veckan! Lyx för er, honom och dem :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  16. Superfina kulor sådana skulle jag också lätt kunna tänka mig. Duktig mamma som fixat
    det snygga betongfatet:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica