fredag 1 februari 2013

Speedshopping och LCHF-brownies

Igår slank Moltas och jag in på H&M en snabbis. Vi var nog inte där mer än 15 min, men under den tiden hann jag plocka på mig sex tröjor/toppar, varav några jag sett i katalogen. Moltas var måttligt road av att sitta i vagnen, så jag provade ingenting då. Turligt nog blev jag nöjd med fem av sex plagg iallafall, så det var en lyckad speedshopping. Idag var jag och lämnade tillbaka den tröjan jag inte var nöjd med och köpte en annan istället. För alla dessa plagg betalade jag nada! Jag fick ju nämligen presentkort när jag fyllde år för två veckor sen. :) Så himlans lyxigt att handla med presentkort!
 
 
Jag är en rackarns färgstark person som ni ser... ;) Det där med pastelliga färger är tyvärr inte riktigt min grej... Tycker att det är jättefint på andra, men köper sällan sånt till mig själv. Slutar nästan alltid med svart, vitt, grått, beige eller kanske militärgrönt... Jag äger dock ett par röda och ett par knallblåa brallor, vilket nog får anses som helcrazy för min del! :-D
 
I eftermiddags gav jag mig på ett nytt recept här hemma... LCHF-brownies! Men de blev inte riktigt färdiga då. Efter att ha svalnat i kylen, var det nämligen för en timme sen dags att smeta på en chokladglasyr. :) Mycket glasyr blev det... hihi... tror att glasyrlagret blev lika tjockt som själva kakan! Nu står härligheten i kylen igen, redo att provsmakas om nån timme gissar jag. Har höga förväntningar... det doftade nämligen väldigt gott om den när den kom ut ur ugnen och glasyren va mums (jag har ju självklart slickat rent glasyrskålen...)! :)
 
Karln har just bränt av en halvmil på löpbandet. Efter Gladiatorerna är det min tur, och efter det: Browniesdags! Jag lovar att recensera dem imorrn...
 
Ha en fin fredagskväll!

3 kommentarer:

  1. En minst sagt lyckad shopping!! Kul!! Pasteller är inte min cup of tea heller :-) Ha en go helg!

    SvaraRadera
  2. Så mycket snygga tröjor! Bra med presentkort!
    Titta in till mig idag, där finns något till dig!
    Ha nu en fin lördag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Fina fynd!

    Ja visst är det härligt med presentkort! Känns som man får allt gratis, vilket man får också, typ ;)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica