måndag 28 januari 2013

Veckans matsedel

Bild och recept från tidningen Allt om LCHF.

Denna vecka blir det en ny rätt varje dag. Spännande med nya recept! :) Om vi ramlar över något riktigt mumsigt lovar jag att dela med mig av receptet här.

Så här ser veckans matsedel ut:

Måndag
Gräddig kycklinggryta med blomkål och gremolata

Tisdag
Zucchini- och köttfärssoppa

Onsdag
Crêpes med grönsaker och bacon

Torsdag
Kycklingbiffar med avokadosalsa

Fredag
Skinkgratäng med blomkål

Lördag
Kycklingpaj med tomater

Söndag
Grönsakssoppa med korvslantar

Dessa rätter lagas alltså på kvällen och blir matlåda dagen efter. Så ikväll testades kycklinggryta med blomkål och gremolata. Helt ok tycker hela lilla familjen, men gremolatan var lite väl syrlig.
Fortsättning följer... :)

Natti natt från Bälinge.

3 kommentarer:

  1. Vi ser framemot något gott recept...det sitter ju aldrig fel!

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilken bra planerare vi har att göra med här! Hm... max två dagar framåt brukar det bli här :-) Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  3. Jag har oxå matsedel varje vecka men det är lite trixit. Jag o mannen äter vegetariskt enl LCHF o killarna är köttmonster o inte LCHF, så det är nästan två rätter varje kväll, men eftersom vi bstämmer på söndagar veckans mat blit det aldrig några problem. Nya recept är alltid kul att få. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica