måndag 14 januari 2013

Smarriga kokospannkakor

Lovade ju er igår att jag skulle dela med mig av gårdagens frukostpannkaksrecept, so here we go! Jag utgick från ett recept från lchfrecept.com, men i vanlig ordning har jag modifierat det lite till "Jessica style"... ;)
 

Kokospannkakor
2 portioner
 
2 ägg
1 dl riven kokos
drygt 1 dl vispgrädde (hade även i lite mer mot slutet, när smeten tjocknade på sig)
ca 1 tsk fiberhusk
lite vaniljpulver
lite salt
 
Vispa ihop allting, låt svälla 5-10 min. Klicka ut smet (jag tog ca 1 dl smet/pannkaka) i en stekpanna och stek i smör eller kokosolja. Servera med lite bär och vispad grädde smaksatt med vaniljpulver och eventuellt lite Stevia. Njuuuuuut... :)
 
Både mannen och jag tycker att dessa blev riktigt mumsiga! Och mättande. En förutsättning är ju såklart att man gillar kokos, eftersom de är baserade på just det... men man tillagar väl knappast KOKOSpannkakor om man inte diggar kokos va!? ;)
 
Tänkte testa en del nya matrecept denna vecka, så nu blir det receptsurfning här. Efter det står löpning på bandet på schemat. Vad gör ni denna måndagkväll?

Och hörrni... jag vill bara säga att jag blir sååå glad för era kommentarer här hos mig... verkligen. Så: tack!!!
Varmt välkomna åter!

5 kommentarer:

  1. Jessica style´s pannkakor ser super goda ut! Åh blåbär också.... gillas :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Ska själv börja äta LCHF-kost i februari. Har ätit det förut och jag gick ner i vikt, mådde otroligt bra, fick sån energi, sötsuget försvann och framför allt, maten är ju hur god som helst. Jag tackar för pannkaksreceptet, det kommer jag absolut att prova:)

    SvaraRadera
  3. Tack för receptet! Det måste testas, låter ju urgott.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Så himla gott det ser ut!! Den bilden får ju vem som helst att börja dregla! Jag är en av dem :-) Ha det så kul med surfandet efter godsaker! Du visar väl det du hittar och testar? :-)

    SvaraRadera
  5. Älskar kokos så dessa måste testas...snabbt:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica