onsdag 16 januari 2013

Jimmy Schönnings hem

I Allt i hemmets decembernummer var det ett reportage från inredaren Jimmy Schönnings hem, en 39 kvadratmeters compactliving-lya. Riktigt coolt inredd tycker jag!

Jag har alltså fotat ur tidningen, så inte den bästa bildkvaliteten tyvärr...
 



Älskar hans krukor, lådor och baljor i zink... En sån zinklåda som han har i sovrumsfönstret här ovan skulle jag också vilja ha... en sån där som ser gammal och lagom sliten ut... ursnyggt!

Han har även några korgar/påsar i fönstrena. Något liknande tänkte jag fixa här hemma också. Jag gillar verkligen kombon mellan hård zink och mjuka korgar.

Ikväll har vi avnjutit en ny rätt här hemma. Jag tyckte att den var jättegod, medans mannen tyckte att den smakade... jord! :) Vet inte om jag råkade ta svängen förbi en blomkruka med just hans tallrik på väg till bordet kanske... :) Hihi... närå, men smaken är ju som baken! Han tyckte dock att den var rätt god, förutom jordsmaken dårå... Recept kommer här imorrn!

Gillar ni att testa nya recept?

4 kommentarer:

  1. Hur lyckas man med det? Jösses vilken känsla killen har! Kanonfint! 39 kvm låter ju inte mycket :-) Haha... jord?? Japp, smaken är delad :-) Ha en fortsatt go kväll!

    SvaraRadera
  2. Ja, han kan, han! :) Den där Jimmy ;)
    Jord? Hm? VAD åt ni då, tro? ;)
    Ha en fin torsdag!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  3. Hmm. spännande med jordsmak :-) Klurar precis som Maria på vad det kan ha varit ni åt:-) Ska bli skoj att se svaret.
    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Haha, du har bra smak du också! ;) Jag kommer nog att ta hem "påsarna" till webshoppen, så fort jag kan! Du får hålla koll på bloggen!

    Gillar det här hemmet jag också.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica