lördag 26 januari 2013

Award


Förra veckan fick jag en blogg-award från fina Annelie på Svart, vitt & rött! Jag blev såklart jätteglad och tackar allra ödmjukast! :) Med awarden följde ett gäng frågor att besvara, så här kommer de:

Vilken är din favoritmånad på året?
Det är nog maj... När det börjar bli sådär härligt vårigt med utslagna ljusgröna träd och blommande blommor.

Vilken rätt är din favorit?
Hmmmm... Finns många goda... Men en grillad köttbit med klyftpotatis och en god sås ligger nog i topp.

Vad lyssnar du helst på?
En väldigt blandad kompott! Vår son Moltas skratt... :) Men om vi pratar musik; Daughtry, Lars Winnerbäck, Hinder, Bruce Springsteen och Kent för att nämna några...

Hur ser din drömträdgård ut?
Ett stort trädäck med pool och badtunna och stora ytor för grillning, loungemöbler, hängmatta, bord och stolar... Stora krukor med olivträd och andra vackra växter. Mycket natursten... En del rabatter, bärbuskar och äppelträd. Och självklart gräsmatta för lek och spel, med en härlig gung/klätterställning och gullig lekstuga... Och inte ett endaste ogräs... Joråsåatt... :)

Vart skulle du vilja resa nästa gång?
Svår fråga... antingen till ett barnvänligt all inclusive "sol-och-bad-ställe" en vecka med hela lilla familjen, eller en storstadsweekend till t ex London eller Paris bara mannen och jag.

Vem skulle du vilja ha som middagssällskap för en kväll?
Min älskade man! :) Längtar efter att gå ut och äta en riktigt god middag med honom på tu man hand... så det ska vi nog försöka få till inom en snar framtid.
 
Vilket är ditt bästa recept på ett lyckat grillparty?
Ett glatt kompisgäng, partymusik (både gammalt och nytt), toppenväder och hamburgergrillning! Åh, va sugen jag blev på en sån sommarkväll nu..! :)
 
Vilket är favoritplagget?
Jag gillar "ingådda" jeans som sitter bra. Synd bara att mina två såna par gått sönder nu... Jobbigt att leta sig fram efter nya favoriter i jeansjungeln!
 
Vad skulle du vilja bli när du blir stor eller har du nått drömmen? 
Jag har inte nått drömmen, men vet inte heller riktigt hur den ser ut! :)
 
Vad fascinerar dig?
Oj, massor!!! Människor, naturen, livet...

Med utmärkelsen följer även det frivilliga uppdraget att svara på frågorna, nominera bloggar med mindre än 200 följare, meddela nomineringen på dessa bloggar och skriva nya frågor till dem.
 
Denna gången skickar jag denna award, ihop med samma frågor som jag fick, vidare till Linda på
 
Önskar er en fin lördagkväll! Nu blir det soffhäng här hemma...





4 kommentarer:

  1. Kul att få läsa lite mer om dig. Ha en fortsatt härlig helg. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Den awarden är du verkligen värd... därför fick du den :-) Roligt att läsa dina svar på frågorna! Ha en go kommande söndag!

    SvaraRadera
  3. Åhh, vad glad jag blir:) Tack snälla för den fina blogg-awarden!!

    Hoppas du haft en fin start på veckan
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Så kul med en award! Den är du värd:)

    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica