lördag 1 september 2012

Spontanshopping

Igår blev det lite inredningsshopping. Av den spontana sorten! Skulle till Chilli för att köpa förvaringsburkar av glas, att ha nötter, fröer och linfrön i, på köksbänken. Den varianten jag var ute efter fanns dock inte. Däremot köpte jag en skål på fot som jag spanat på länge... Nu var det slutspanat och jag slog till! Urläcker tycker jag! La en penna intill, så att man får en uppfattning om storleken. Fanns en storlek större också för 299 kr, men jag nöjde mig med denna för 199 kr. Nu ska jag bara bestämma var den ska stå och vad jag ska ha i den.



När jag ändå var på Chilli, var jag ju tvungen att besöka secondhandbutiken Helping hand, en trappa upp. Jag gillar verkligen den butiken! De har både saker, möbler och kläder. Ordningen på kläderna är suverän! De är sorterade efter färg och sort. Svarta långkjolar på ett ställe, bruna byxor på ett annat osv... Och barnkläderna är sorterade efter storlek. Perfekt! Det blev 2 bodisar till sonen (15 kr/st), en lång grå kofta (25 kr) och en kort svart kjol (40 kr) till mamman... :) och så en vas och en kruka till hemmet (65 resp 40 kr). Tänkte ha dem nere i vårt bio/spel/lekrum som går i svart, vitt och rött. Tänker mig att de infällda prickarna på krukan och vasen (syns dåligt på bilden) ska fånga upp det runda i mönstret på Marimekkotapeten där. 

Bilder från bio/spel/lekrummet (och övriga delar av huset) kommer att laddas upp under "Vårt hem"-fliken inom kort.

Lånad bild, Marimekko


Därefter bar det av till Gränby köpcentrum, för diverse förnödenhetsshopping. Där halkade jag in på MiqMaq och fyndade dessa ting på deras 70%-rea. Harmony-texten fick jag betala hela 18 kr för.. ;) och 24 kr/st för ljushållarna. Gillart! :)







  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica