söndag 30 september 2012

Peace-kudden tillverkad

Idag har Moltas och jag varit i Knivsta hos mina föräldrar. Långprommis i vackra vädret, god mat, en massa Moltasstoj och lite egentid för mamman! Gillas! :) När jag hade två entusiastiska barnpassare till hands, passade jag på att göra min peace-kudde som jag skrev om för ett tag sen. Ett grått kuddfodral inhandlades för 59:- på IKEA i veckan, vit tråd hade jag sen förr, peacemärket ritade jag på fodralet igårkväll, mammas pålitliga symaskin fanns på plats...så det var ju bara att köra! Det var lätt som en plätt, och jag blev riktigt nöjd!


Ååå va glad min man kommer bli när ytterligare en kudde har flyttat in hos oss..! ;)

Nu blir det tv-soffan med några rutor mörk choklad och Partaj... Trevlig söndagskväll på er!

3 kommentarer:

  1. Vad fint det blev! Man ser inte alls att det är hemmasytt, har du tjock tråd, eller har du gått varv på varv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hanna! Jag har sytt med vanlig tråd och tät sicksack och då räckte det med ett varv. Busenkelt!

      Radera
  2. Vad fint! Kul när man med enkla medel kan skapa något eget:)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica