onsdag 19 september 2012

...och grönt flyttar ut!

Nu tänker jag avveckla den gröna accentfärgen i vårt kök, vardagsrum och hall. Vi har haft de gröna detaljerna sedan vi blev färdiga med renoveringen, alltså i snart två år, och nu känner jag att det är dags att ta farväl. For now iallafall. Kanske plockas de gröna ljuskopparna, gardinerna och kuddfodralen fram vid ett senare tillfälle igen. I dessa rum, eller nåt annat. Mannen min höjde inte märkbart på ögonbrynen när jag berättade om mina tankar, så det tar jag som ett "go for it"! ;)

Nu vill jag istället plocka in mer grått och anamma lite av industri- och vintagestilarna, med råa, slitna, opolerade ytor. Betong, stål, trä, zink. Mjuka upp det moderna stramt svarta och vita som vi har nu. Bara att ta in lite trädetaljer, kan göra en stor skillnad för känslan. Jag tror att kombon högblankvitt och "ruffigt" kan bli riktigt läcker!

Det blir ingen total makeover här hemma, utan jag tänker plocka in detaljer här och där, pö om pö. Byta ut vissa "strama" detaljer mot mer råa. Och självklart kommer jag dela med mig av mitt pysslande och donande här på bloggen!

En bild från REFORMA STHLM passar bra i det här sammanhanget. De har mycket fint i industri- och vintagestilarna! Oj, oj, oj va det börjar klia i inredningsfingrarna nu... :)


4 kommentarer:

  1. Åh vad spännande!! Låter som en riktigt skön kombination och jag tror att vår planerade utflyckt kan passa det nya temat mycket bra :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, utflykten kommer bli toppen på alla sätt och vis! :)
      KRAM

      Radera
  2. Tack söta du, vad roligt att du hittade till mig blogg. Självklart får du använda bilden :)

    SvaraRadera
  3. Ja ibland vill man göra om lite:) Bloomingville har de på Tre Generationer här i stan:) De har ju även en webshop! Ska bli kul att se hur ni får det!

    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica