torsdag 6 september 2012

Ny ytterdörr - del 2

Nya dörren är på plats!

Hallen fick ett helt nytt utseende och blev otroligt mycket ljusare. De första gångerna vi passerade genom hallen - med nya dörren på plats - fick vi känslan av att dörren stod på vid gavel, eftersom det var så ljust! Vi är mycket nöjda med resultatet.

Moltas inspekterar nya dörren.

Entrén är långt ifrån färdig dock... På insidan ska dörrfoder på plats. På utsidan ska det bli svart panel runtom samt ovanför dörr och fönster, och fönstren ska målas vita. Men nu ska garaget bli färdigt först. De är på god väg, Lennart och min pappa. Många panelbrädor blir det! Som både ska sågas, målas och spikas på plats. Vi är sååå tacksamma för all hjälp min snälla pappa bidrar med. Jag som i vanliga fall brukar agera "förste målare", har inte ens rört en pensel i detta projekt. Med en livlig sjumånaders-Moltas har jag händerna fulla ändå! :)

När garaget är klart får det allt ta och bli några före/efter-bilder på det med här. Och SEN är det dags för entrén att få sin make over!





2 kommentarer:

  1. Superfint, och vilken skillnad! :)
    Blir sugen på att ta tag i vårt eget "bytaytterdörrprojekt"!
    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Ja, tänk vad en endaste dörr kan göra stor skillnad!
      Kramar i kubik

      Radera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica