lördag 22 september 2012

Kudde med peace-märke

Nu när det ska bytas ut en del kuddar här hemma (grönt flyttar ju inom kort ut härifrån...), har jag fått för mig att jag vill ha en kudde med peace-märke på. Finns massor av snygga varianter att välja mellan, men när jag googlade runt slog det mig att jag vill sy en egen! Jag tänker köpa ett färdigt kuddfodral, på vilket jag helt enkelt (jag hoppas det blir det också...helt enkelt alltså!) syr ett peace-märke. Fodralet blir nog grått tror jag. Märket tänkte jag sy med vit sicksacksöm. Eller om jag är riktigt helcrazy så syr jag fast ett utklippt tyg-peace-märke! :) Vi får väl se vilken variant det blir... Nån form av DIY-kudde blir det iallafall! För nu har jag ju sagt här, svart på vitt, att ett kuddfodral ska det bli. Men märk väl, jag har inte sagt när... ;) Jag lovar dock att resultatet kommer att redovisas här på bloggen.

Här är tre kuddar som får fungera som inspiration för sömmerskan här...
Bild från At my casa
Bild från Mirkasminnen
Bild från Living by Cathis

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica