torsdag 20 september 2012

Betongbord och uterum

Igårkväll var mannen, Moltas & jag och hälsade på hos mina föräldrar i Knivsta. Tog då några bilder på deras fina betongbord och på "uterummet".

Betongbordet har dom gjort själva. Benen utgörs av ett gammalt symaskinsunderrede från min mammas barndomshem, och bordsskivan har mamma gjutit. Det blev verkligen urfint!

Charmigt!
Betongbordet har sin plats mot garageväggen,
mittemot verandan.

Uterummet är en utbyggnad där det tills för ca tre år sen stod en klassisk liten 80-talsveranda, liknande den på bilden ovan. Nu är det istället husets mysigaste rum!

Öppet upp till nock.
En mix av gamla och nya ting.
Pelargoner och änglar trivs i uterummet.

Vilket härligt väder det har varit idag! Iallafall i Bälinge. Efter lunch tog Moltas och jag en mysig ryggsäcksprommis i skog och mark. Så skönt att lämna vagnen hemma och köra lite off-road! :)

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag & vilket fint hem dina föräldrar har! Tack för din fina kommentar, ert hem ser riktigt fint ut det också!

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så jättesnyggt symaskinsbord! Helt i min smak. Hon är händig din mamma och uterummet de gjorsågar så hemtrevligt ut. Hälsa dem så gott!
    Kram!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir att du vill lämna en kommentar! Tack och välkommen tillbaka!
Hälsningar Jessica